Autora: Miriam, 15 años
Alumna del Aula Hospital de Día del Servicio de Psiquiatría y Psicología Infanto juvenil, Hospital Clínic (Barcelona)
Emociones que encontrarás en este cuento: miedo y tristeza
Estic rodejada de gent feliç, però em continuo notant rara. Em sento sola, apartada. Segurament és culpa meva per no fer l’esforç d’ inclourem. Aquest és un dels meus problemes, estic tant preocupada pensant el que diré, per por de ser jutjada, que al final no dic res i així és com aconsegueixo el sobrenom de la tímida i la callada.
Estic tant preocupada pensant el que diré, per por de ser jutjada
Em sento atrapada dins d’una habitació fosca, sense cap sortida. I faci el que faci no puc veure aquella llum del final del túnel.
Em sento atrapada dins d’una habitació fosca, sense cap sortida. I faci el que faci no puc veure aquella llum del final del túnel.Ja no tinc control, i penso si algun cop l’he tingut.
La gent més propera m’intenta entendre i ajudar, però una cosa sobre tenir problemes mentals és que ningú ho pot acabar d’entendre/compren si no ho han experimentat en primera persona.
Veig a la gent somriure i pensant-ho bé i jo no puc ni sortit de casa sense que abans m’hagi agafat una inquietud molt desagradable.
Aquest trastorns no són visibles i just aquest problemes és el que et fa a tu visible, ja sigui per la gent que et mira malament i et diu que tu estàs inventant o per la gent que et vol ajudar i veure’t millor.
Tot aquest procés et pot trencar relacions, però també et pot portar amistats millors i més fortes.
Com he dit tot és un procés i s’ha de tenir paciència. Has de saber que no estàs sol/a i que sempre has de seguir lluitant.
TRADUCCIÓN:
Sentimientos profundos
Estoy rodeada de gente feliz, pero me sigo notando rara. Me siento sola, apartada. Seguramente es culpa mía por no hacer el esfuerzo de incluirme. Este es uno de mis problemas, estoy tan preocupada pensando lo que diré, por miedo a ser juzgada, que al final no digo nada y así es como consigo el sobrenombre de la tímida y la callada.
Estoy tan preocupada pensando lo que diré, por miedo a ser juzgada
Me siento atrapada dentro de una habitación oscura, sin ninguna salida. Y haga lo que haga no puedo ver esa luz del final del túnel.
Me siento atrapada dentro de una habitación oscura, sin ninguna salida. Y haga lo que haga no puedo ver esa luz del final del túnel.
Ya no tengo control, y pienso si alguna vez lo he tenido.
La gente más cercana me intenta entender y ayudar, pero una cosa sobre tener problemas mentales es que nadie lo puede acabar de entender/comprender si no lo han experimentado en primera persona.
Veo a la gente sonreír y pasándolo bien y yo no puedo ni salir de casa sin que antes me invada una inquietud muy desagradable.
Estos trastornos no son visibles y precisamente son estos problemas los que te hacen visible, ya sea por la gente que te mira mal y te dice que te lo estás inventando o por la gente que te quiere ayudar y verte mejor.
Todo este proceso puede romper tus relaciones, pero también te puede traer amistades mejores y más fuertes.